ماهنامه علمی - تخصصی مطالعات میان‌رشته‌ای هنر و علوم انسانی
Interdisciplinary Studies of Arts and Humanities

:: مقاله مرتبط با : جلد خرداد 1402 ، شماره 7 , 2

Conceptual Photography and Its Application in Advertising




نویسندگان :
زهرا تبریزنیا تبریزی1،
موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری(مسئول)1
تعداد صفحات : 10
چکیده :

یکی از گونه‌‌های عکاسی، عکاسی مفهومی است که با هدف جلب توجه بیشتر مخاطب به یک پیام خلق می‌شود. این پیام، صریح و روشن نیست، بلکه توجه بیشتر بیننده را می‌طلبد تا به درک او از صحنه منجر شده و اثرگذاری چشمگیری در او اتفاق بیفتد. پژوهش حاضر به دنبال آن است تا در کنار تعریف ماهیت عکاسی مفهومی، کاربردهای آن را در دنیای تجارت و کسب و کار بررسی کند. با توسعه ابزارهای دیجیتال، دنیای تبلیغات نیز به موازات آن پیچیده تر شده و رقابت برای اثرگذاری محصولات و خدمات بر روی مخاطب به رشد عجیبی رسیده‌است. در این میان، عکاسی مفهومی با استفاده از زبان خاص خود، اثرگذاری چشمگیری بر مخاطب داشته و دارد. به نظر می‌رسد شناخت دنیای عکاسی مفهومی و روندهای حاکم بر آن، برای محققان رشته عکاسی و تبلیغات ضروری است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این مسئله است که این عکاسی مفهومی چیست، چه ملزوماتی دارد و کاربردهای آن در دنیای تبلیغات شامل چه مواردی می‌تواند باشد.



چکیده انگلیسی :

Conceptual photography is a type of photography that is designed to attract more attention to a message. Although the message is not explicit and clear, it requires more attention from the viewer to help them understand the scene and have a significant effect on them. The current research is focused on defining the nature of conceptual photography and examining its applications in the world of trade and business. With the development of digital tools, the world of advertising has also become more complicated in parallel, and the competition for the impact of products and services on the audience has grown strangely. Using its language, conceptual photography has had and continues to have a significant impact on the audience. For researchers in the field of photography and advertising, knowing the world of conceptual photography and its trends is crucial. The purpose of the current research is to answer the question of what conceptual photography is, what its requirements are, and what its applications in the advertising world can encompass.



موضوع : مقاله
کلمات کلیدی : عکاسی، عکاسی مفهومی، اثرگذاری، تبلیغات
کلمات کلیدی انگلیسی: photography, conceptual photography, effect, advertising
مراجع :
هاشمی، سیدمحسن؛ یوزباشی، طیبه و نتاج مجد، عطیه. (1400). «شناسایی و بررسی هنر بازنمایی در عکاسی مفهومی». دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی. 41(4). 84-94. Albright, J. (1992). Creating the Advertising Message. Mayfield Pub. Ezzat, R. (2022). “Enhancing the advertising message through the conceptual photography”. Journal of Art, Design and Music. 1(2). 120-134. O’Hagan, S. (2009). “Why conceptual photography is having a prized moment “. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2009/nov/16/conceptual-photography-prizes. Soutter, L. (1999). “The photographic idea: reconsidering conceptual photography”. Afterimage. 26(5). Suler, J., & Zakia, R. D. (2017). Perception and Imaging: Photography as a Way of Seeing. Oxfordshire: Routledge.
تعداد بازدید از مقاله : 57
تعداد دانلود فایل : 26

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره 2 (سال 1402) دوره 1 (سال 1401)

مقالات پر بازدید