A Study of Education During Historical Periods and a Comparison of the Educational Objectives of Art in Education
آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت) در ایران بر اساس دورههای تاریخی و بر مبنای حکومتهای حاکم بر نواحی مختلف ایران صورت گرفته و این حکومتها هم بر اساس عوامل مختلفی چون موقعیت سیاسی حکام، دین حاکم، حتی وضعیت کشورهای همجوار و... نوع آموزش و پرورش و اهداف آن را تغییر دادهاند. به طور کلی، پیشینه تعلیم و تربیت یا همان آموزش و پرورش را میتوان به ساخت ابزار توسط انسانهای اولیه دانست، اما سابقه آن در ایران را به طور سنتی میتوان قبل از حکومت مادها دانست که با تاسیس مدرسه دارالفنون وارد مرحلهی جدیدی میشود و یک نظام رسمی آموزش و پرورش در ایران آغاز میشود. در هر دوره تاریخی در ایران، بر اساس عوامل مختلفی همچون دین حاکم بر جامعه و... هم مواد درسی و هم اهداف آموزش و پرورش تغییر میکند. در این میان، دروس هنر متشکل از نقاشی، خطاطی و... هم از این امر مستثنی نبودهاند. این مقاله از نوع کیفی و تاریخی- مقایسهای است و با روش گردآوری دادهها، با بررسی اسناد، مقالات و پژوهشها قصد دارد مروری بر آموزش و پرورش در ادوار تاریخی بیندازد و هدف اصلی آن، تحلیل اهداف هنر در آموزش و پرورش در این ادوار تاریخی است.
Education and training in Iran are based on historical periods and on the ruling governments in different regions of Iran, and these governments are based on various factors such as the political position of the rulers, the ruling religion, and even the status of neighboring countries, etc. Education and its goals have changed. The development of tools by early humans can be seen as the foundation of education and training in general. Still, its history in Iran can traditionally be seen before the rule of the Medes, which entered a new stage with the establishment of the Dar al-Funun school and a system of Official education in Iran—in each historical period in Iran, based on various factors such as the religion ruling the society, both the curriculum and the goals of education change. Currently, art courses that include painting, calligraphy, and other forms of art have not been excluded from this. The type of article in this article is qualitative and historical-comparative. The method of data collection, by reviewing documents, articles, and research, intends to give an overview of education in historical periods, and its main goal is to analyze the goals of art in education in these historical periods.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1