The Interaction of Fauvism and Decoration in the Paintings of Henri Matisse
فوویسم را میتوان نخستین جنبش مهم در نقاشی سده بیستم نامید. فووها نقاشان جوانی بودند که به سبب گرایشهای اسلوبی همانند، طی چند سال با یکدیگر همکاری داشتند. در این میان، هانری ماتیس، به عنوان مهمترین نقاش سبک فوویسم، به چنین نتایجی دست یافت: کاربست رنگ ناب، همچون معادلی برای نور، تجسم فضا با بهرهگیری از جلوههای مختلف رنگها، وضوح و سادگی خطهای شکلساز سازماندهی تصویر به مدد نیروهای ذاتی خط و رنگ. موضوع، از طریق این هماهنگی صوری در پرده نقاشی، بیان هنری مییابد و این نوعی هماهنگی قابل مقایسه با ترکیب اصوات در موسیقی است. بدینسان پایههای زیباییشناسی ماتیس ساخته شدند. او سعی میکرد مناظر پیشروی خود را به یک طرح تزئینی تبدیل کند و یا انسانها و درختان را برای هماهنگی بیشتر با گلهای کاغذ دیواری، بسیار ساده و یا تغییریافته اجرا کند. به عبارت دیگر، او میکوشد فرمها با رنگهای تند و خطوط کناره نمای ساده را با جلوههایی تزئینی از تصویرسازیهای کودکانه میآمیزد. این پژوهش سعی بر این دارد که به چگونگی پیدایش سبک فوویسم بپردازد. سپس آثار هانری ماتیس، به عنوان مهمترین نقاش این سبک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پرسش اصلی در این پژوهش، این است که تعامل میان فوویسم و تزئین در نقاشیهای ماتیس چگونه صورت گرفته است؟ در این راستا، پس از بیان مبانی نظری و معرفی چند اثر از هانری ماتیس که در آنها عناصر تزئینی در خلق اثر به کار گرفته شده، به تحلیل آنها پرداخته خواهد شد. این پژوهش به لحاظ ماهیت، کاربردی است و از روش توصیفی - تحلیلی استفاده شده است. گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانهای و مشاهده تصاویر است. این پژوهش کیفی است و نمونهگیری در آن به روش گزینشی است. این پژوهش بیان میکند که به لحاظ زیباییشناختی، هانری ماتیس رویاها و عواطف درونیاش را به مدد نقوش دو بعدی، خطوط گویا و رنگبندی نمادین عینیت بخشیده و نقوش را با تأکید بر ارزشهای تزئینی و عاطفی آن در سطوح تخت به کار گرفته است.
Fauvism is considered to be the first significant movement in painting of the 20th century. Due to their similar stylistic tendencies, the Fauves, a group of young painters, collaborated for several years. In the meantime, Henri Matisse, the most important painter of the Fauvism style, achieved the following results: the use of pure color, as an equivalent for light, the visualization of space by using different effects of colors, the clarity and simplicity of shape-forming lines, the organization of the image with the help of the inherent forces of the line and color The theme finds artistic expression through this formal harmony in the painting, and this is a kind of harmony comparable to the combination of sounds in music. The foundations of Matisse’s aesthetics were established as a result. He tried to turn the scenery in front of him into a decorative design or make people and trees more harmonious with the wallpaper flowers, which were very simple or modified. He aims to combine forms with strong colors and side lines of a simple facade with decorative effects of children’s illustrations. The objective of this research is to discover the origins of the Fauvism style. Henri Matisse’s paintings, which are considered the most important in this style, will be examined. The primary objective of this study is to determine how Fauvism and decoration interact in Matisse’s paintings. After establishing the theoretical foundations and introducing several works of Henri Matisse that utilize decorative elements in their creation, they will be examined. The use of a descriptive-analytical method is used in this practical research. In a library-like manner, they are gathering information and viewing images. The sampling in this study is selective and the research is qualitative. This research states that from an aesthetic point of view, Henri Matisse objectified his dreams and inner emotions with the help of two-dimensional motifs, expressive lines, and symbolic coloring, and used the motifs with an emphasis on their decorative and emotional values on flat surfaces.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1